EEL.GR  >  Η ΕΤΑΙΡΙΑ

Η ΕΤΑΙΡΙΑ

Uncategorised

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ

Το αύριο της ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από την ανάπτυξη των City Logistics, των Agrologistics και του Clustering

Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2016 - Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και με τη συμμετοχή εκπροσώπων της κυβέρνησης, του ελληνικού κοινοβουλίου, της επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς και θεσμικών φορέων πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα «Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής», η οποία συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Logistics και το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών, υπό την αιγίδα του ΥΠΟΜΕΔΙ.

Κεντρικά θέματα της ημερίδας ήταν τα City Logistics / Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων, τα Logistics Clusters, τα AgroLogistics, καθώς και τα Χρηματοδοτικά Εργαλεία για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

Η Θέση της Κυβέρνησης για την Ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Η Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κα Μαρίνα Χρυσοβελώνη, ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην εθνική οικονομία και τόνισε: «Η δημιουργία του πρώτου στρατηγικού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο και η ανάπτυξη δεύτερου εμπορευματικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη (πρώην Στρατόπεδο Γκόνου), αποτελούν βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου, με σκοπό τη δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων Διεθνούς Εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων. Ο νόμος 4302/2014 εισήγαγε την έννοια του Επιχειρηματικού/ Εμπορευματικού Πάρκου Εθνικής Εμβέλειας, το οποίο θα πρέπει να εξασφαλίζει υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και για την ανάπτυξη του οποίου όμως ισχύουν ειδικότεροι και ευνοϊκότεροι όροι κάλυψης και δόμησης. Θέλω ωστόσο να επισημάνω ότι το όραμα για την Ελληνική Εφοδιαστική Αλυσίδα και η προώθηση σύγχρονων δράσεων που συνδυάζουν την ανάπτυξη της εφοδιαστικής με την προστασία του περιβάλλοντος, έχει ως προαπαιτούμενο την οικοδόμηση συνεργειών και συνεργασιών με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπρόσωποι δημόσιας διοίκησης, διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ και η Παγκόσμια Τράπεζα, επιχειρηματικοί φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα)». 

Η Υφυπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, κα Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ως κεντρικού μοχλού ανάπτυξης της οικονομίας, τονίζοντας τη σημασία που έχει δώσει το Υπουργείο στο συγκεκριμένο τομέα, μέσα από μια σειρά δράσεων που ήδη υλοποιούνται. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε: «Δεν αρκεί απλά η διατύπωση στρατηγικής σε δύο βασικούς πυλώνες οι οποίοι αφορούν α) στο να αναδειχθεί η Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και β) να εκσυγχρονιστεί το σύστημα εμπορευματικών μεταφορών και Logistics της χώρας αλλά και η ανάληψη μιας σειράς ενεργειών για την υλοποίηση αυτής της εθνικής στρατηγικής όπως: Α) Η κατάρτιση συγκεκριμένου Action Plan λεπτομερειακού σχεδιασμού και εξειδίκευσης της Εθνικής Στρατηγικής σε συνεργασία με την SRSS που ήδη ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου. Β) Το έργο του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που αποτελεί ανώτατο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στο Υπουργείο Μεταφορών το οποίο μέσα σε λιγότερο από 9 μήνες από την σύστασή του έχει πραγματοποιήσει μεγάλο έργο γνωμοδοτήσεων και έχει δώσει απαντήσεις σε καίρια θέματα που αφορούν το χώρο της Εφοδιαστικής, όπως οι Αδειοδοτήσεις Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, τα Πράσινα Logistics, οι συγκοινωνιακοί κόμβοι, τα City  Logistics και τα Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων. Γ) Η έγκριση και εξειδίκευση  του Προγράμματος Ενίσχυσης Επιχειρηματικών Πάρκων Τοπικής Εμβέλειας για τη μεταποίηση και την εφοδιαστική αλυσίδα. Πρόκειται για νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού ύψους 40 εκατ. ευρώ στόχος του οποίου  είναι η δημιουργία σύγχρονων επιχειρηματικών και βιομηχανικών υποδομών και υποδομών logistics στις περιφέρειες της χώρας, οι οποίες αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στις τοπικές οικονομίες. Δ) Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, η υλοποίηση του οποίου θα ξεκινήσει σε δύο μήνες,  στον οποίο η Εφοδιαστική Αλυσίδα αποτελεί έναν από τους εννιά στρατηγικούς τομείς ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. Ε) Άλλα προγράμματα  μέσω ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της αγοράς των Logistics όπως  το Πρόγραμμα «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων» και το Πρόγραμμα «Κατάρτιση και πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα» τα οποία ήδη υλοποιούνται. Στ) Επιπλέον μελετώνται στοχευμένες παρεμβάσεις για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Η άποψη των στελεχών της αγοράς

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι παρουσιάσεις των κεντρικών ομιλητών της ημερίδας οι οποίοι μίλησαν εκτενώς για:

  • τη στρατηγική και τις προοπτικές ανάπτυξης των αστικών εμπορευματικών μεταφορών,
  • τη δημιουργία μεταφορικών εταιρειών μεγάλων όγκων μέσω συνεργειών,
  • τα e-Logistics ως πρόκληση της επόμενης δεκαετίας,
  • τη στρατηγική ανάπτυξης των αγροτικών εμπορευματικών κέντρων,
  • τις προοπτικές ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας στον αγροτικό τομέα,
  • τα πράσινα Logistics,  καθώς και
  • τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Οι συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης ήταν αυτές που κέντρισαν το ενδιαφέρον όλων των παρευρισκομένων, στις οποίες συμμετείχαν αξιόλογα στελέχη της αγοράς της Εφοδιαστικής, καθώς και επιχειρηματίες.  Συνολικά έθεσαν επί τάπητος καθοριστικά ζητήματα για το παρόν και τη βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, ως ουσιαστικό παράγοντα για το μέλλον και την πολυπόθητη ανάπτυξη.

Από την πλευρά του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών, η Πρόεδρος κα Άννα Μαρία Γιάντση αναφερόμενη στο θέμα των αγροτικών logistics επισήμανε: «Στην Ελλάδα η ψαλίδα τιμών παραγωγών και τιμών που αγοράζει ο καταναλωτής είναι 1 προς 4 ή 1 προς 5, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 1 προς 2. Η ανάπτυξη του τομέα των Αgrologistics θα έλυνε τα προβλήματα της μη οργανωμένης διακίνησης των προϊόντων των μεμονωμένων παραγωγών ή ακόμα και των συνεταιρισμών τόσο στην Ελλάδα όσο και έξω. Ποια είναι τα οφέλη; Μείωση κόστους, Ποιοτικό προϊόν, Εξασφάλιση ποσότητας. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις; Συνέργειες, Κατάλληλες Υποδομές (Αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών), Εκπαίδευση (συνεχής κατάρτιση των αγροτών), Βάση δεδομένων -οδικός χάρτης παραγωγής, Χρηματοδότηση (στοχευμένη στα πλεονεκτήματα της παραγωγής), Αναζήτηση στοχευμενων αγορών, Καλή οργάνωση αλυσίδας, Πιστοποιημένα προϊόντα-πιστοποιημένες διαδικασίες».

Το κλείσιμο των εργασιών πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, ο οποίος τόνισε, «σε μια εποχή που αποζητούμε ως χώρα τρόπους που θα οδηγήσουν σε νέους δρόμους βιωσιμότητας, γίνεται σαφές πως η μόνη διέξοδος για να επιτευχθεί αυτό είναι η συνεργασία και η υλοποίηση κοινών στόχων. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να εφαρμόσουμε κοινές συνεργατικές δράσεις. Ως επιχειρηματίες αυτό που αποζητούμε είναι ξεκάθαρο, εφαρμογή του ήδη υπάρχοντος νομικού πλαισίου, βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που υπάρχουν χρηματοδοτικά προγράμματα στα οποία έχει ενταχθεί και ο κλάδος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ωστόσο πάνω από όλα χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και πάρα πολύ δουλειά για να κερδίσει η Ελλάδα έδαφος και να πάρει τη θέση που της αρμόζει ως διεθνής παίχτης».

Αναλυτικά τα συμπεράσματα της ημερίδας θα παρουσιαστούν στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics με τίτλο «Manage The Change» που θα πραγματοποιηθεί στις 14 & 15 Οκτωβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου. 

 
ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ LOGISTICS

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μετά από απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανασυγκροτείται η Μόνιμη Επιτροπή Logistics, έργο της οποίας θα είναι η διερεύνηση, η εισήγηση και η κατάρτιση προτάσεων, με στόχο τη διαμόρφωση μίας Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Στη Μόνιμη Επιτροπή Logistics συμμετέχουν 3 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics γεγονός που επιβεβαιώνει τη σημασία του Οργανισμού μας, ως επίσημου επιστημονικού φορέα σε θέματα που αφορούν στον κρίσιμο κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας.

Στόχος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics μέσα από τη συμμετοχή της στην  επιτροπή είναι να συνδράμει με τις γνώσεις των στελεχών της και με τις ιδέες τους σε όλες τις προτάσεις που θα κατατεθούν στο Υπουργείο προκειμένου η Ελλάδα να διαμορφωθεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης πάντα με επίκεντρο, τον άνθρωπο, το περιβάλλον, την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την οικονομία της Ελλάδας.

Οι δράσεις της Επιτροπής

Κεντρικές δράσεις της Επιτροπής θα είναι η διατύπωση προτάσεων για την ανάπτυξη των υφιστάμενων υποδομών, με έμφαση στους οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, η διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών για την ίδρυση και λειτουργία εκσυγχρονισμένων εμπορευματικών κέντρων και πάρκων και η δρομολόγηση πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών για την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Επίσης, η Επιτροπή θα εξετάζει τα κίνητρα για επενδύσεις σε καινοτόμες και «πράσινες» δράσεις στον τομέα των Logistics.

Τέλος, θα υπάρξει συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα με σκοπό τη βελτίωση της θέσης της χώρας μας στις ειδικές εκθέσεις που εκπονεί η Παγκόσμια Τράπεζα για τα logistics.

Θυμίζουμε ότι στην τελευταία έκθεση της παγκόσμιας τράπεζας η χώρα μας κατέλαβε την 69η θέση όσον αφορά στον δείκτη Logistics Performance Index που μετρά την απόδοση και την ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μιας χώρας.

 Τα πρόσωπα της Επιτροπής

  • ΑθανάσιοςΖηλιασκόπουλος, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Μέλος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, ο οποίος αναλαμβάνει και τα καθήκοντα Προέδρου της Επιτροπής,
  • Μιλτιάδης Προβατάς, Προϊστάμενος του τμήματος σιδηροδρομικών και συνδυασμένων μεταφορών του υπουργείου Ανάπτυξης,  Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
  • Δήμητρα Ξυνού, υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η οποία αναλαμβάνει και τα καθήκοντα Γραμματείας της Επιτροπής,
  • Σεραφείμ Κάπρος, Αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου,
  • Βασίλειος Μπαρμπαγιάννης, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος,
  • Ιωάννης Σιαμάς, Πανελλήνια Ένωση επιχειρήσεων Διαμεταφοράς,
  • Σωτήριος Τριχάς, Πρόεδρος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics,
  • Πέτρος Σκουληκίδης, Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών,
  • Γεώργιος Μπίκας, εκπρόσωπος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος,
  • Γεώργιος Ξηρογιάννης, Senior advisor στον τομέα ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ)

Στην επιτροπή συμμετέχουν επίσης και πέντε ειδικοί από την αγορά των Logistics για να καταθέτουν την προσωπική τους γνώση για τον εν λόγω τομέα. Συγκεκριμένα οι κ.κ. Ιωάννης Σαραντίτης, αν. Μέλος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Ανέστης Παρταλίδης, Σπυρίδων Κυρούσης, Ανδρέας Λουκάκης και Ιωάννης Γιαρέντης.

Σημειώνεται ότι στον πρόεδρο, στο γραμματέα και τα μέλη της επιτροπής δεν καταβάλλεται καμία αποζημίωση και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί.

 
ΗΜΕΡΗΣΙΑ 11.4.2012

ΣΕΒ: Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας 

Σχέδιο ανάπτυξης επιχειρήσεων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας παρουσίασε χθες ο ΣΕΒ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει για τη διαμόρφωση νέων προτάσεων και πολιτικών σε κρίσιμους τομείς της ελληνικής οικονομίας με δυνατότητες ανάπτυξης.

Από τη μελέτη προκύπτει ότι στα σημαντικότερα προβλήματα του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας συγκαταλέγονται η έλλειψη ρευστότητας, ο χαμηλός βαθμός εκσυγχρονισμού των σχετικών υποδομών όπως λιμάνια, σιδηροδρομικά δίκτυα και αποθηκευτικοί χώροι, οι ελλιπείς χώροι μεταφόρτωσης και η έλλειψη καθορισμένου θεσμικού πλαισίου.

Με δεδομένο ότι το ποσοστό χρήσης υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα είναι ακόμα χαμηλό, μόλις 23%, ενώ σε άλλες αγορές της Ευρώπης φθάνει το 49%, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπάρχει σημαντικό δυναμικό εμβάθυνσης και περαιτέρω ανάπτυξης. Σύμφωνα με το Σχέδιο απαιτείται να βρεθούν νέοι τομείς ανάπτυξης και να δοθεί προτεραιότητα στην ικανοποίηση των αναγκών των πελατών, καθώς και στην αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων. 

Αυτό προϋποθέτει περαιτέρω διείσδυση στην ελληνική αγορά, προσέλκυση νέων φορτίων, διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών, εφαρμογή στρατηγικών ολοκλήρωσης και διαφοροποίησης, αύξηση του εύρους των διαχειριζόμενων αγαθών και βελτιστοποίηση της σχέσης τιμής/ποιότητας, ανασχεδιασμό της οργάνωσης των επιχειρήσεων, επενδύσεις και στρατηγικές συνεργασίας. 

Το Σχέδιο εκπονήθηκε με την υποστήριξη της εταιρείας Kantor και της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ. 

 
NEWSLETTERS

Τα Newsletters είναι διαθέσιμα στα εγγεγραμμένα και ταμειακώς ενήμερα μέλη μας.

Παρακαλούμε χρησιμοποιείστε το πλαίσιο "ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ" στην πάνω δεξιά γωνία της σελίδας για να συνδεθείτε στον λογαριασμό σας.

Μόλις κάνετε "ΕΙΣΟΔΟ", και εφόσον είστε ταμειακώς ενήμερο μέλος, θα εμφανιστεί στο μενού η επιλογή "NEWSLETTERS (ΜΕΛΗ)".

Σε περίπτωση που δεν είστε μέλος, παρακαλούμε απευθυνθείτε στην γραμματεία της EEL στο τηλέφωνο 213 0387248.

 
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ

Πανεπιστήμιο Πειραιά

Ημέρες Σταδιοδρομίας

http://career.unipi.gr/

 

Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνων

Ημέρες Επαγγελματικού Προσανατολισμού

http://www.career.aueb.gr/

 

S5 Box

S5 Register

*
*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.

ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ EEL

SPOTLIGHT